Th14/Senario Reimu B dalam Bahasa Melayu

From Touhou Patch Center
Jump to: navigation, search
This page is a translated version of a page Th14/Reimu B's Scenario and the translation is 100% complete.

Other languages:Bulgarian 99% • ‎Czech 100% • ‎German 100% • ‎Swiss High German 3% • ‎English 100% • ‎Pirate English 3% • ‎Canadian English 5% • ‎British English 12% • ‎Google Translate English 100% • ‎Troll translations 52% • ‎Yorkshire English 37% • ‎Spanish 100% • ‎Latin American Spanish 60% • ‎European Spanish (Suzunaan Blog translation) 100% • ‎Finnish 37% • ‎French 100% • ‎Hindi 100% • ‎Croatian 9% • ‎Hungarian 100% • ‎Indonesian 100% • ‎Italian 100% • ‎Japanese 100% • ‎Korean 100% • ‎Luxembourgish 13% • ‎Mongolian 37% • ‎Malay 100% • ‎Norwegian Bokmål 100% • ‎Dutch 35% • ‎Polish 100% • ‎Portuguese 100% • ‎Brazilian Portuguese 100% • ‎Brazilian Portuguese (Weeaboo) 24% • ‎Russian 100% • ‎Swedish 100% • ‎Thai 100% • ‎Ukrainian 100% • ‎Vietnamese 100% • ‎Tiếng Việt (THVNFB translation) 99% • ‎Simplified Chinese 100% • ‎Traditional Chinese 19%

Nota: Reimu B adalah satu senario yang Reimu tidak menggunakan tongkat penyembuhan biasanya.

Gnome-colors-gtk-edit.svg st01b.msg.jdiff


Peringkat 1

Reimu

#0@34Saya tak ingat ada makhluk ghaib yang membuat onar di tasik yang berkabus ini.

Wakasagihime enters

???

#0@102Kamu di sana!

<Boss title>

Wakasagihime

#0@144Kamu si gadis biarawati yang terkenal tu, kan?

Wakasagihime

#0@152Eh? Kamu tidak memegang senjata...

Wakasagihime

#0@160Kau tak nak hapuskan saya ke?

Reimu

#0@168Saya memang nak menghapuskan kamu, Tapi tongkat penyembuhan itu... saya tak bawa.

Wakasagihime

#0@176Kamu memandang rendah saya!

Wakasagihime

#0@184Anda patut tahu keganasan yang kami pegang!

♪ Duyung dari Peta yang Belum Diterokai
Wakasagihime defeated

Reimu

#1@38Bukankah beberapa makhluk ghaib seperti ikan duyung jarang membuat onar?

Reimu

#1@46Ada sesuatu yang tidak kena di sini.



Gnome-colors-gtk-edit.svg st02b.msg.jdiff


Peringkat 2

Reimu

#0@34Adakah makhluk ghaib ini ingin membuat kacau begini dekat dengan kawasan perkampungan manusia!?

Reimu

#0@42Saya pasti, ini mesti satu insiden besar...

Sekibanki enters

???

#0@110Cepat awak sampai!

<Boss title>

Sekibanki

#0@148Awak datang untuk membasmi saya, bukan?

Reimu

#0@156Oh, terima kasih kerana muncul cepat! Tidaklah susah aku mencari nanti~

Reimu

#0@164Aku akan 'selesaikan' kamu dengan sepantas kilat!

Sekibanki

#0@172...tidak boleh disangkal lagi.

Sekibanki

#0@180Jika kami tidak melawan, kaum manusia akan menjadi angkuh...

Reimu

#0@188Jadi, kamu ini... seorang penanggal (rokurokubi) , kan?

♪ Dullahan di bawah Pohon Willow

Sekibanki

#0@196Saya sememangnya. Ke semua manusia takut kepadaku!

Sekibanki defeated

Sekibanki

#1@30A-apa ni? Kau terlalu kuat untuk aku lawan...

Reimu

#1@38Pembasmian makhluk ghaib memang kepakaran aku.

Sekibanki

#1@46Tunggu, bukankah kau...

Reimu

#1@54Baru sedar?

Sekibanki

#1@62Bukankah kamu... Gadis Biarawati Hakurei yang...

Sekibanki

#1@70...terkenal kerana mengerunkan semula makhluk ghaib itu?



Gnome-colors-gtk-edit.svg st03b.msg.jdiff


Peringkat 3

Kagerou Imaizumi enters

???

#0@64Kamu datang untuk membasmi saya kan?

Reimu

#0@72Hm... Banyak makhluk yang perlu ditewaskan hari ini.

Reimu

#0@80Itu seperti mereka semua ketagih nak dihapuskan.

<Boss title>

Kagerou

#0@88Adakah anda melihatnya?

Kagerou

#0@96Sememangnya, mereka tidak berasa gembira untuk dihapuskan.

Reimu

#0@104Gembira!?

Kagerou

#0@112Mereka semestinya berlawan dengan pakar pemusnah makhluk ghaib.

Kagerou

#0@120Tetapi makhluk serigala macam kami tidak sempat berlawan. Kamu tahu.

Reimu

#0@128Hei, itu bukan macam saya tidak ada benda yang nak dibuat.

Reimu

#0@136Saya lebih suka jika kamu tidak membuat onar untuk mendapat perhatian.

♪ Serigala Jadian yang Kesunyian

Kagerou

#0@144Menjadi sombong mungkin bermakna kesakitan di dunia saya, betul tak?

Kagerou

#0@152dan kebetulan ia di bawah bulan purnama penuh.

Kagerou Imaizumi defeated

Reimu

#1@30Saya tadi terpikir kamu itu jenis makhluk ghaib apa. Rupa-rupanya, serigala jadian ya?

Kagerou

#1@38Ahh, Saya kalah dibawah bulan purnama penuh...

Reimu

#1@46Sepertinya makhluk ghaib yang biasanya aman, secara tiba-tiba membuat onar.

Reimu

#1@54Mengapa?

Kagerou

#1@62Mana tahu, ia mungkin adalah satu kebetulan?

Kagerou

#1@70Berkemungkinan, saya bertindak di luar kawalan saya...

Reimu

#1@78Betulkah?

Reimu

#1@86Mungkin ada sesuatu yang pelik.

Kagerou

#1@94Sebenarnya, saya malas nak keluar pada waktu malam purnama penuh.

Reimu

#1@102Kenapa? Kamu agak berseronok sebentar tadi.

Kagerou

#1@110Itu berpunca dari pengurusan bulu di badan saya.

Reimu

#1@118Oh...


Gnome-colors-gtk-edit.svg st04b.msg.jdiff


Peringkat 4

Reimu

#0@34Kenapa dengan cuaca tiba-tiba seram dipenuhi guntur.

Reimu

#0@42Ini mesti ada sebahagian musuh dekat sini! Berdasarkan pengalaman saya!

Yatsuhashi Tsukumo enters

???

#0@110Tunggu...

<Boss title>

Yatsuhashi

#0@148Adakah kamu tidak ingin bertarung dengan saya?

Reimu

#0@156Nampaknya ada makhluk ghaib.

Reimu

#0@164Saya jadi pencabar kamu.

Benben Tsukumo enters

Benben

#0@236Tunggu dulu, dia pencabar saya!

Benben

#0@244Tiada tepukan untuk pencuri yang mengambil dia dari saya.

Yatsuhashi

#0@252Hmph! Ini angkara kakak lah membiarkan dia pergi.

Yatsuhashi

#0@260Saya dah melihat pertarungan awak tadi

Yatsuhashi

#0@268Muzik kamu tidak dapat menewaskan dia.

Reimu

#0@276Emm...

Reimu

#0@284Saya tak peduli sesiapa. Boleh tidak kita mula berlawan?

Yatsuhashi

#0@292Mari kita mula?

Yatsuhashi

#0@300Saya memang bermimpi ingin mengalahkan manusia!

Benben

#0@308Baiklah, saya cari manusia lain untuk berlawan.

Benben

#0@316Kamu boleh lawan dengan dia, sekarang

Benben Tsukumo exits

Reimu

#0@324Hei, tung...

♪ Ilusi Jourury

Yatsuhashi

#0@332Siapa yang kamu pandang? Saya pencabar kamu!

Yatsuhashi

#0@340Saya dulunya yang lemah mendapat kuasa untuk menterbalikkan susunan masyarakat.

Yatsuhashi

#0@348Peralatan boleh memerintah! Kamu akan menjadi asasnya!

Yatsuhashi Tsukumo defeated

Yatsuhashi

#1@30Aduh...

Yatsuhashi

#1@38Kamu memang kuat.

Reimu

#1@46Tunggu!

Reimu

#1@54Apa yang kamu maksudkan dengan "menterbalikan masyarakat"

Yatsuhashi

#1@62Sebenarnya... Peralatan seperti saya sudah ada kuasanya.

Yatsuhashi

#1@70Bagus kan, macam mana saya berpuas hati pada waktu macam ini?

Reimu

#1@78Kuasa... untuk peralatan?

Yatsuhashi

#1@86Kamu lihat, makhluk ghaib yang aman dihadiahkan kuasa yang kuat.

Yatsuhashi

#1@94Ini bermakna masyarakat dah bertukar.

Reimu

#1@102Hah? Mendapatkan kuasa? Apa yang kamu mengarutkan sangat?

Yatsuhashi

#1@110Istana terbalik yang berterapung di angkasa... Kuasa dari sana itulah yang kami dapat.



Gnome-colors-gtk-edit.svg st05b.msg.jdiff


Peringkat 5

Seija Kijin enters

???

#0@64Apa? Siapa kamu?

???

#0@72Sini tiada tempat bagi kamu, manusia.

???

#0@80Tinggalkan tempat ini!

Reimu

#0@88Oh, dalam kes ini... Kamu fikirkan saya akan pergi begitu saja?

Reimu

#0@96Apakah idea besar kamu untuk membangunkan istana di udara?

<Boss title>

Seija

#0@104Kamu nak tahu? Saya jangka kamu nak tahu.

Seija

#0@112Kami secara rahsia merancang untuk menterbalikkan masyarakat!

Seija

#0@120Bukan kamu yang kisah kerana kerana manusialah yang mengawal.

Reimu

#0@128Memang benar ada yang merancang untuk memutar belit masyarakat.

Seija

#0@136Heh? Awak nampak tak terkejut sangat?

Reimu

#0@144Sebab dewa peralatan (tsukumogami) koto memberitahu saya tentang ini.

Seija

#0@152Dewa peralatan koto?

Seija

#0@160Nampaknya... memang ada kesan sampingan.

Reimu

#0@168...?

Seija

#0@176Tak kisahlah. Mereka mungkin akan mengikuti kami.

Seija

#0@184Kelak, yang kuat akan hilang kuasa. Manakala, yang lemah akan memerintah!

Reimu

#0@192Saya terkejut.

Reimu

#0@200Saya berpikir tidak ada satu makhluk ghaib yang buat perkara terkutuk ini.

Seija

#0@208Terkutuk, kamu kata?...

Seija

#0@216Beberapa banyak yang lemah yang tertekan untuk kamu yang berkata sebegitu?

Seija

#0@224Manusia memang tak faham.

♪ Ideologi Terbalik

Seija

#0@232Sekarang rasai tekanan kami dalam istana ini yang sudah terbalik!

Seija Kijin defeated

Seija

#1@30Ah! Tidak mungkin...

Seija

#1@38Adakah ini terlalu awal?

Reimu

#1@46Memutar belit masyarakat, hah....

Reimu

#1@54Saya memang tak benarkan sesiapa yang ingin membuat onar di Gensokyo.

Seija

#1@62Onar? Kenapalah ada manusia tahu pasal tu?

Seija

#1@70Saya ada sejarah kena difitnah kerana saya belum ada kuasa.

Seija

#1@78Nampaknya dah sampai waktu untuk membalas dendam!

Reimu

#1@116Tunggu!

Reimu

#1@124Nampaknya saya kena mengejarnya, kan?



Gnome-colors-gtk-edit.svg st06b.msg.jdiff


Peringkat 6

Reimu

#0@34Nampaknya hari dah beransur gelap.

Reimu

#0@42Lokasi pertarungan memang sudah teratur.

Reimu

#0@50Tunjuklah dirimu wahai pengganggu keamanan Gensokyo!

Shinmyoumaru Sukuna enters

???

#0@118Siapa itu?

???

#0@156Oh, biarawati Hakurei.

???

#0@164Kamu datang tepat pada masanya.

Reimu

#0@172Saya tidak tahu siapa kamu, tapi saya dengar kamu merancangkan memutar belit masyarakat.

Reimu

#0@180Itu akan berakhir di sini.

???

#0@188Nampaknya biarawati sudah tahu nampaknya.

???

#0@196Saya masih bertahan dan tidak menyerah kalah!

<Boss title>

Shinmyoumaru

#0@204Kamu akan rasakan penghinaan kami si Kenit (Kobito) pernah rasa!

Shinmyoumaru

#0@212Saya pastikan kamu tahu ini!

Reimu

#0@220Si Kenit?!

Reimu

#0@228Makhluk seperti tu wujud?

Shinmyoumaru

#0@236Lihat?! Lihat?! Si Kenit selalu dilupakan!

Shinmyoumaru

#0@244Kamu tak faham perasaan orang yang lemah.

Shinmyoumaru

#0@252Itulah sebabnya kenapa saya memutar belit kaum manusia seperti kamu!

Reimu

#0@260Jika kamu tahu kamu lemah, kamu patut berdamai, tak perlu bergaduh.

Reimu

#0@268Inilah cara Gensokyo!

Reimu

#0@276Maksud saya, bagaimana yang lemah boleh menewaskan saya?

♪ Jarum Bersinar si Kenit ~ Puteri Kecilku

Shinmyoumaru

#0@284Ahahahaha! Nampaknya yang lemah dan yang kuat tidak boleh bersama...

Shinmyoumaru

#0@292Saya memegang kuasa mimpi di telapak tanganku!

Shinmyoumaru

#0@300Memperkenalkan artifak lagenda kami, Tukul Keajaiban!

Reimu

#0@308Tukul... Keajaiban?! Adakah itu...?

Shinmyoumaru

#0@316Haha, kamu sepatutnya rasa panik. Saya boleh rasakan yang kuat lari ketakutan.

Shinmyoumaru

#0@324Sekarang, tukul keajaibanku! Bagiku kuasa mimpimu ke ke semua peralatan yang tak berkata!

Shinmyoumaru Sukuna defeated